Handelsbetingelser

Salgs- og leveringsbetingelser

Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle leverancer fra dk-laaseserviceshop.dk.

Ifm. returnering hent vores fortrydelsesformular her

Betingelserne gælder i det tilfælde, hvor der ikke er indgået andre skriftlige aftaler mellem køber og dk-laaseserviceshop.dk.

Dokumentation og vejledning
Dersom der findes produktbeskrivelser og brugervejledninger til varen, følger disse med leverancen fra dk-laaseserviceshop.dk. Ønsker du yderligere oplysning, rådgivning eller spørgsmål til eksisterende oplysninger kan du kontakte os via telefon eller e-mail
shop@dk-laaseservice.dk

Du skal være fyldt 18 år for at handle hos os. Er du under 18 år, skal du have samtykke fra en forælder eller
værge.

Generelle oplysninger
DK-Låseservice I/S
Taastrup Hovedgade 113
2630 Taastrup
CVR-nr: 27679048
Mailadresse: shop@dk-laaseservice.dk
Telefonnummer: 43 52 99 66

Pris og betaling

Alle priser i dk-laaseserviceshop.dk er i danske kroner og inklusiv 25% moms.
Priserne er kun gældende indenfor Danmarks grænser, dog ekskl. Færøerne og Grønland.

I dk-laaseserviceshop.dk har du mulighed for at betale med Dankort samt internationale kreditkort. Købssummen trækkes først fra din konto, den dag vi sender varen. Al kommunikation mellem os foregår krypteret. Der er således ikke andre, der kan se dine kortoplysninger. Dine kortoplysninger sendes direkte til NETS, og vi gemmer ikke dine kortoplysninger. Hvis der opstår uoverensstemmelser mellem os og dig som køber, har du mulighed for at henvende dig til dit pengeinstitut for eventuelt at få dine penge tilbageført til din konto.

Levering

Når du handler hos dk-laaseserviceshop.dk, kan du vælge at få sendt din ordre med Post Nord eller selv afhente dine varer på vores firmaadresse i Tåstrup.

Alle varer sendes med Post Nord som pakke hvor der skal kvitteres for modtagelse, på den måde er der mulighed for at spore pakken i Post Nords system og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvem varen er blevet udleveret til.

Leveringstid
Hovedparten af de varer du kan se i dk-laaseserviceshop.dk er lagervarer. Derfor går der normalt kun 1-3 hverdage, fra du har afgivet din bestilling til din ordre er fremme.

Ordrer modtaget inden Kl. 12.00 på hverdage afsendes så vidt muligt samme dag, såfremt varerne er på lager.

Ved forsinket levering, f.eks. fordi en vare er udsolgt eller i restordre, vil du blive informeret via e-mail eller telefon.

Enkelte produkt grupper sendes med fragtfirma pga. størrelse & vægt, der kan i sjældne tilfælde opkræves ekstra fragt for varer over 20 kg.

Alle ordrer/varer fra 20 kg. og opefter, som f.eks. værdibokse/pengeskabe/sikringsskabe/brandskabe mm. Leveres til fortov eller rampe i stueplan, på den pågældende leverings adresse som angivet ved/i ordre afgivelse.

Yderligere indtransport sker efter regning og forudgående aftale, kontakt dk-laaseserviceshop.dk for pris.

Leveringsomkostninger
0 kr.: Afhentning på DK-Låseservice adresse i Tåstrup.
0 kr.: Bestilling af varer for Kr. 700,00 eller mere i samme ordre.
55 kr.: Levering på alle ordrer under 700 kr.

Leverings omkostninger dækker porto, emballage og administration.
Pengeskabe o. lign. sendes efter Danske Fragtmænds takster.

Afhentning
Du kan afhente varer bestilt i dk-laaseserviceshop.dk på vores adresse i Tåstrup, og på den måde også spare et evt. leveringsgebyr. Varerne skal afhentes indenfor vores faste afhentningstidspunkter medmindre andet er aftalt. Hvis du vil benytte dig af muligheden for at hente selv, skal du vælge ”Afhentning” som leveringsform, når du bestiller i online shoppen.
Du skal nødigt gå forgæves, så derfor kan du først hente dine varer, når du har fået en e-mail eller opringning, der bekræfter at din ordre er klar til afhentning.

Afhentning kan ske i vores butik alle hverdage mellem 14:00 til 16:00.

Afhentnings adresse:
DK-Låseservice
Taastrup Hovedgade 113
2630 Tåstrup

Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til shop@dk-laaseservice.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder øverst i handelsbetingelserne via link.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Brugte og beskadigede varer kan ikke returneres – se nærmere beskrivelse i afsnittet: Varens stand når du sender den retur herunder.

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er kø i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Ved returnering bedes du bruge Post Nord, da det gør det muligt at spore varen hvis den skulle blive væk under returforsendelse. Du bør sende varen forsvarligt emballeret – sammen med en kopi af fakturaen.

Du kan returnere varen:

  1. Ved at nægte at modtage varen
  2. ved at overdrage varen til postvæsnet og give os besked efterfølgende.

Returvarer sendes til:
DK-Låseservice
Taastrup Hovedgade 113
2630 Tåstrup

Returpakker kan også afleveres personligt på ovenstående adresse i tidsrummet mandag til fredag kl. 14:00 – 16:00

Bemærk venligst at forsendelser sendt pr. efterkrav som postopkrævningspakker eller tilsvarende nægtes modtagelse – medmindre det på forhånd er aftalt med os.

Ingen fortrydelsesret
Disse aftaler kan ikke fortrydes:

Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.

Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.

Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Fortrydelsesret og reklamationsret i erhvervskøb
Erhvervskøb har samme fortrydelsesret som privat køb.

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.

Reklamationsretten indebærer, at du som kunde kan klage over fejl og mangler ved produktet. Det er dog en forudsætning, at det f.eks. ikke er fejlagtig brug af produktet, slitage eller lignende, som har ført til fejl og mangler.

Ved reklamation bedes du i første omgang kontakte os pr. telefon eller e-mail med henblik på en vurdering af om den defekte vare skal repareres, ombyttes eller om du skal tilbydes en hel eller delvis refusion af købssummen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Husk at gemme den faktura som kommer sammen med dine varer – den gælder som garantibevis.

Som hovedregel dækker vi rimelige returomkostninger i forbindelse med reklamationer, samt hvis der er tale om en fejl begået af os.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Varen sendes til:
Taastrup Hovedgade 113
2630 Tåstrup

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte mj@dk-laaseservice.dk – Michael Munteanu-Jensen. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
naevneneshus

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – ec.europa.eu/odr

Persondatapolitik

Aftaler (købsordrer) kan indgås på dansk eller engelsk og opbevares af virksomheden i 5 år, i henhold til bogføringsloven. Det er ikke muligt efterfølgende at tilgå kontrakten via vores website. Hvis du ønsker, at få tilsendt et nyt eksemplar af kontrakten pr. mail, bedes du kontakte dk-laaseserviceshop.dk.

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.

Vi videregiver informationer til PostNord og i-Strategi.

Personoplysningerne registreres hos DK-Låseservice I/S og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Den dataansvarlige på dk-laaseserviceshop er DK-Låseservice I/S.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: mj@dk-laaseservice.dk eller læse mere omkring vores behandling her: persondatapolitik

Forbehold for ændringer:
DK-Låseservice forbeholder sig ret til at ændre og opdatere de regler og betingelser, der gælder for denne website. Det er derfor vigtigt, at du løbende holder dig orienteret om der er sket ændringer.

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 08-04-2021